Onsdagsrace #2

Så blev det onsdag igen, den här gången kunde jag (Mikael) vara med och segla också. Även om det efter seglingen väntade en lång kväll med pensel, färgspruta och lösningsmedelsdimmor för att få fason på några rum i huset innan inflyttning.

Det var nära att detta blev första gången som Magnus och jag seglade själva utan annan seglingskunnig, men som tur var dök det upp en erfaren seglare utan besättning som följde med oss och lärde oss en hel del, i alla fall mig. Magnus har faktiskt seglat innan och har lite koll på alla seglingstermer.

Starten var i bortre ändan av banan och vi hann precis dit innan starten gick. Men vi fick en dålig start tror jag och kom i mål 10 minuter efter näst sista båt, men med lystalet applicerat var vi nog inte ens en minut efter.

Enda bilden som blev tagen föreställer Rödnäbba innan vi gav oss ut, ni får hålla till godo med den idag. Regnet höll sig på sin kant och det blev bara några stänk idag. Åskan lös tack och lov med sin frånvaro. Magnus kan nog fylla på detta inlägg med mer seglningsdetaljer när han får tid.

Inför onsdagssegling #2

Inför onsdagssegling #2

Här kommer resultattabellen:

Plac. Båt
Skeppare
Seglad tid
Lystal Omräkn.
1 X 99
Håkan Larsson
45min18sek
1,26 56,93
2 Mamba 33
Rune Augustsson
53min 35sek
1,11 59,22
3 707
Anders Hoffman
56min23sek
1,06 59,60
4 HR 310 Johan Lundström 61min55sek 1,12 68,93
5 SK 55 Marcus 63min22sek 1,11 70,17
6 Folkbåt Magnus 73min 03sek 0,97 70,84
Detta inlägg postades i Segling.

Kommentera

