En liten kvällssegling i regn

Igår bröt jag äntligen den mer än en månad långa abstinensen och gav mig ut på en segeltur med Jonas!

Vädret var ömsom regnskur med inslag av åska och ömsom blå himmel. Eftersom vi startade 20.30 på på kvällen så blev det knappt 1,5 timmar segling innan det var dags att runda av. Vi testade att jag skulel sköta allt på samma sätt som om jag skulle segla själv. Detvar en mycket nyttig erfarenhet att göra! Tur man hade med sig någon som kunde ge backup och komma med goda råd.

I utkanten av regnskurarna blåste det rätt rejält och vi tror att vi var uppe på 6-7 knop som bäst med skönt folklut!

Seglen var iallafall dyngsura och hänger nu i garaget och torkar.

Om allt funkar som det skall kommer jag kunna segla onsdagsrace med ny max-genua på osndag. Seglen beräknas komma till den 20:e!

// Magnus

Detta inlägg postades i Segling.

Kommentera

